Case study – proces tworzenia logo

Ostatnio w wolnym czasie pracowałem nad nowym logo swojej firmy, której podstawowym celem jest tworzenie stron internetowych, oraz usługi związanę z tą branżą. Pierwszy logotyp, zrobiony w ciągu 5min, powoli przestał mi odpowiadać, dlatego nadszedł czas na zaprojektowanie prawdziwego logo, zwłaszcza, iż jedną z oferowanych usług jest właśnie przygotowywanie identyfikacji wizualnej firm. W artykule chciałem przy okazji zaprezentować typowy proces towarzyszący pracy nad nowym znakiem firmowym.
Zbieranie informacji
W tym konkretnym przypadku, krok ten był nieistotny. Jednak zawsze po uzgodnieniu warunków z klientem, musimy zebrać jak najwięcej informacji na temat zainteresowanej firmy, jej branży, oraz docelowych klientach. Łatwo wyobrazić sobie sytuacje i konsekwencje, gdzie np. dla kancelarii prawniczej przygotujemy, wielokolorowe logo w luźnym klimacie. Intuicyjnie możemy stwierdzić, że coś się nie zgadza.
Pomysły i szkice
Posiadając już niezbędne informacje przystępujemy do najistotniejszego etapu pracy, czyli szkicowanie pomysłów. Bierzemy blok lub zeszyt, ołówek, siadamy wygodnie i przelewamy wszystkie pomysły na papier. Działa to na zasadach podobnych do burzy mózgów. Na tym etapie nie ma złych pomysłów i nie powinno się od razu wykluczać żadnych projektów.
Proces ten powinien trwać do momentu, kiedy będziemy w stanie wybrać jedną, lub kilka interesujących nas propozycji. Ja po wskazaniu ciekawych projektów, lubię odczekać kilka dni i jeszcze raz świeżym okiem spojrzeć na dokonany wybór.
Na tym etapie cenne potrafią być uwagi współpracowników, przyjaciół i rodziny. Nie zawsze należy traktować je jako wyrocznia, ale warto słuchać opinii innych i wyciągać odpowiednie wnioski.
Wykonanie logo w Adobe Illustrator
Kolejnym etapem jest przygotowanie wybranych projektów w postaci wektorowej, oraz dobranie odpowiedniej czcionki i kolorystyki. Dla zainteresowanych szczegółami wektoryzacji szkicu zapraszam do artykułu Wektoryzacja - zamień swój rysunek w wektor przy pomocy Adobe Illustrator. Jako font stosowany do nazwy firmy wykorzystałem Medio, tym samym zachowując spójność z poprzednim logotypem.
Poniżej kilka wykonanych wariacji kształtów loga w Illustratorze:
Oraz kilka wersji wypełnienia wybranego kształtu:
Zawsze warto przygotować wersje na białym i na czarnym tle, oraz jedna z wykorzystaniem pojedynczego koloru. Daje to lepszy obraz możliwości wykorzystania logo w różnych elementach, od szyldów, poprzez pieczątki, aż po papier firmowy.
Ostateczna wersja logo
Tym sposobem dotarliśmy do końca tego krótkiego artykułu, w którym pokazałem jak wygląda typowy proces realizacji logo w mojej firmie. Oczywiście samo logo to zaledwie część identyfikacji wizualnej, do tego dochodzi przygotowanie koncepcji papieru firmowego, wizytówek, strony Facebook, oraz w zaawansowanych przypadkach Księgi Znaku. Jednak jest to obszerna tematyka, dla której warto poświęcić osobne artykuły.
DyskusjaKomentarze: 1
Dodaj komentarz Komentarze są moderowane, a przy linkach używane jest rel="nofollow". Prosimy o nie reklamowanie i nie spamowanie w komentarzach.
Linki tworzone za pomocą tagu [url] np: [url=www.xyz.pl]xyz[/url]
Źródła za pomoc tagu [code] z wskazaniem języka np. [code=php] echo [/code]