Kategoria: Illustrator

Słoneczna dziewczyna – tworzymy postać w Adobe Illustrator

Dzisiaj pobawimy się narzędziami gradientów wypełnień itp. Dużo rzeczy zostanie omówionych skrótowo, więc w razie nieścisłości odsyłam do wcześniejszych artykułów. Zaczynam od luźnego odręcznego szkicu. Tworze odpowiednie kontury i obiekty (proces opisany w artykule Odnajdywanie ścieżek w Adobe Illustrator – Nieśmiały Miś).

Przetworzenie szkicu postaci

Teraz nadamy lekkie gradienty naszemu rysunkowi. Jako pierwszego będę używała narzędzia Narzędzie Siatka (U) (opisane w artykule Realistyczny wektor w Adobe Illustrator – Filiżanka). Oczywiście nie będziemy stosować aż tak dużego zagęszczenia linii gdyż efekt ma być lekki. Ja użyłam gotowej palety kolorów zawartej w bibliotece Adobe Illustratora (panel Próbki, Menu biblioteki próbek->Odcienie skóry, trzy palety Skintone 1, Skintone 2, Skintone 3). Pamiętajmy, że jeżeli chcemy zachować kontur jakiegoś obiektu musimy go skopiować, wyrównać i ustawić z zerowym wypełnieniem nad kolorową warstwą gdyż elementy z siatką nie mogą mieć konturów.

Nakładanie siatki na postać

Podobnie postępujemy z ciałem. Zastosowałam tu technikę maskowania taką samą jak dla uszka filiżanki ze względu na skomplikowany kształt elementu.

Czytaj dalej...

Przeźroczystości i gradienty w Ilustratorze - Szklanka z sokiem

Pogoda ostatnio dopisuje. Na upały najlepsza jest szklanka schłodzonego soku. Dziś pokaże jak taki elementy przygotować. Zaczynamy od obrysu szklanki. Rysujemy elipsy Narzędziem Elipsa (L) o wysokości 50px i szerokości 200px i drugą o 47px na 190px. Duże kopiujemy dwukrotnie, małe czterokrotnie. Ustawiamy je współśrodkowo i układamy zarys wysokiej szklanki. Narzędziem Linia (/) dorysowujemy brakujące krawędzie.

Szkice szklanki

Z powstałych obrysów tworzymy elementy budujące poszczególne warstwy szklanki. Wykorzystujemy do tego Narzędzie Generator kształtów (Shift + M) opisane w artykule Narzędzie Generator kształtów – Celtyckie węzły. Zalecam skopiowanie szklanki krotnie, a następnie stworzenie elementów. Poniższy rysunek przedstawia wszystkie warstwy rozłożone.

Czytaj dalej...

Operacje 3D, Fazowanie w Adobe Illustrator – Ramka na zdjęcia

Dziś przygotujemy ramkę na zdjęcia. Zaczynamy od narysowania odpowiedniego prostokąta (Narzędzie Prostokąt (M)) u mnie 300 x 200 px, co odpowiada proporcji standardowego zdjęcia. Obiekt powinien być bez wypełnienia, a z konturem w kolorze szarym. Następnie z palety Obrys ustawiamy podstawowe właściwości obramowania. Grubość (u mnie 30 px), Zakończenie (nas nie dotyczy), Naroże (dowolnie: ostre, okrągłe lub ścięte jak w moim wypadku) i Wyrównanie Obrysu (zalecam pozostawić na Środku). Pozostałe opcje nas nie dotyczą.

Ramka

Powstały obiekt poddajemy Efekty->3D->Wyciągnięcie i fazowanie. Ustawiamy odpowiednio obiekt. Dodajemy perspektywę i zmieniamy Głębokość wyciągnięcia na odpowiadającą nam. W następnych polach program daje nam możliwość wyboru Fazy. Jest to zarys, jaki Illustrator stworzy w miejscach wyciągania. Dobieramy taką, jaka nam pasuje najbardziej (jest ich ponad dziesięć). Parametr Wysokość definiuje miejsce, w którym faza ma się zacząć. Dodatkowe dwie opcje określają czy faza ma naddawać materiału czy wycinać. Światło dobieramy tak, aby uzyskać ładne cieniowanie.

Czytaj dalej...

Koszyczek Wielkanocny w Adobe Illustrator – narzędzie zniekształcenie z siatką

Dzisiaj przygotujemy wielkanocną ilustrację koszyczka z pisankami. Zaczynamy od narysowania konturów elementów.

Kontur koszyka

Przygotujmy gradienty na koszyczek. Rysujemy fragment wiklinowej plecionki. Ja stworzyłam najpierw dwie linie (Narzędzie linia (/)). Zmieniłam ich parametry na grubość 5 px i Profil Szerokości 1. Linie rozwinęłam (Obiekt->Rozszerz wygląd...). Dodałam odrobinę głębi. Ułożyłam i usunęłam niepotrzebne elementy przycinając do wykadrowanego prostokąta.

Czytaj dalej...

Wektorowa książka 3D w Adobe Illustrator

Dzisiaj stworzymy książkę używając Adobe Illustratora. Będziemy korzystali z operacji wyciągania 3D i symboli. Pierwszym krokiem będzie przygotowanie obiektów do wyciągnięcia. Rozpoczynamy od narysowania okładki. Narzędziem Linia (/) rysujemy poziomą linię o długości 150 px. Następnie tworzymy zagięcie kartek za pomocą Narzędzie Pióro (P), kopiujemy całość i odbijamy w pionie (prawy przycisk myszy Przekształcenia->Odbij… Oś Pionowa) i łączymy w jeden obrys.

Przygotowanie książki

Dodajemy kartki. Rysujemy jedna linie (długość 155 px) za pomocą Narzędzia Linia (/) a następnie kopiujemy ja parokrotnie ustawiając jedną nad drugą w równych odstępach (można skorzystać z narzędzi panelu Wyrównywanie a konkretnie Rozmieszczenie od środka w pionie). Następnie kopiujemy grupę, obracamy o 90° (prawy przycisk myszy Przekształcenia->Obróć…). Korzystając z Narzędzia Nożyczki (C) przycinamy linie pionowe i poziome a następnie łączymy odpowiednie kawałki w całość (zaznaczamy dwie sąsiadujące kotwice, prawy przycisk myszy Złącz).

Przygotowanie książki

Następnie zaokrąglamy brzegi. Dodajemy po jednej dodatkowej kotwicy (Narzędzie Dodawania punktów kontrolnych (+)) za zagięciem a następnie zaznaczamy wszystkie kotwicę w obiekcie i zmieniamy ich rodzaj na gładkie (po zaznaczeniu w pasku właściwości pojawi się przycisk Konwertuj zaznaczone punkty na gładkie). Kotwice lekko przemieszczamy.

Czytaj dalej...

Copyright © 2024 Webnote

Projekt i wykonanie: Tworzenie stron internetowych

Dodaj link