Wektorowa książka 3D w Adobe Illustrator
Dzisiaj stworzymy książkę używając Adobe Illustratora. Będziemy korzystali z operacji wyciągania 3D i symboli. Pierwszym krokiem będzie przygotowanie obiektów do wyciągnięcia. Rozpoczynamy od narysowania okładki. Narzędziem Linia (/) rysujemy poziomą linię o długości 150 px. Następnie tworzymy zagięcie kartek za pomocą Narzędzie Pióro (P), kopiujemy całość i odbijamy w pionie (prawy przycisk myszy Przekształcenia->Odbij… Oś Pionowa) i łączymy w jeden obrys.
Dodajemy kartki. Rysujemy jedna linie (długość 155 px) za pomocą Narzędzia Linia (/) a następnie kopiujemy ja parokrotnie ustawiając jedną nad drugą w równych odstępach (można skorzystać z narzędzi panelu Wyrównywanie a konkretnie Rozmieszczenie od środka w pionie). Następnie kopiujemy grupę, obracamy o 90° (prawy przycisk myszy Przekształcenia->Obróć…). Korzystając z Narzędzia Nożyczki (C) przycinamy linie pionowe i poziome a następnie łączymy odpowiednie kawałki w całość (zaznaczamy dwie sąsiadujące kotwice, prawy przycisk myszy Złącz).
Następnie zaokrąglamy brzegi. Dodajemy po jednej dodatkowej kotwicy (Narzędzie Dodawania punktów kontrolnych (+)) za zagięciem a następnie zaznaczamy wszystkie kotwicę w obiekcie i zmieniamy ich rodzaj na gładkie (po zaznaczeniu w pasku właściwości pojawi się przycisk Konwertuj zaznaczone punkty na gładkie). Kotwice lekko przemieszczamy.
Kopiujemy kartki, odbijamy w pionie i układamy po drugiej stronie książki.
Teraz lekko pokrzywmy kartki używając Narzędzie Wypaczenie (Shift + R). Robimy to indywidualnie dla każdej strony (aby zmieni opcje tego narzędzia dwukrotnie kliknij na jego ikonę). Grupujemy obydwa pliki kartek.
Dodajemy górne kartki. Rysujemy je Narzędziem Pióro (P). Pamiętajmy, że zależy nam a by były one stworzone tylko z trzech kotwic.
Teraz przechodzimy do operacji 3D. Wybieramy kolor na kartki i okładkę. U mnie okładka będzie fioletowa. Zmieniłam też grubość linii na 2 px. Kartki w standardzie wybieramy białe. Teraz przechodzimy do operacji 3D. Będziemy wyciągać osobno wszystkie elementy. Wybieramy Efekty->Operacje 3D->Wyciągnięcie i fazowanie… (procedura opisana w artykule Jak zaprojektować pudełko soku w Adobe Illustrator).Ważnym jest, aby zapamiętać ustawienia narzędzia gdyż takie same wyciągnięcia musimy wykonać trzykrotnie.
Dodajmy kilka cieni i elementów urozmaicających naszą książkę. Kopiujemy okładkę. Centrujemy je z istniejącymi obiektami. Jedną okładkę rozszerzamy, Obiekt->Rozszerz wygląd… a następnie za pomocą panelu Odnajdywanie ścieżek i narzędzia Połącz scalamy. Zmieniamy kolor na czarny i nakładamy rozmyciem gaussowskie (Efekty->Rozmycie->Rozmycie gaussowskie…) o promieniu 5 px.
Kopiujemy też górne kartki. Tym razem zmieniamy ich kolor na czarny, a Tryb na Łagodne Światło. Manipulując delikatnie kotwicami układamy cień pod górnymi kartkami.
Można też dodać łączenie kartek. Rysujemy na dole półkole (ja użyłam Narzędzie Kropla (Shift + B))i wyciągamy go jak całą resztę obiektów.
Teraz przygotujmy skład stron. Rysujemy dwa prostokąty o wymiarach 150 x 250 px (Narzędzie Prostokąt (M)) i następnie uzupełniamy je dowolną treścią. Z powstałych elementów tworzymy symbole tak jak w artykule Operacje 3D w Adobe Illustrator – bryła obrotowa, kompozycja.
Nakładamy je na nasze kartki (proces opisany również w artykule Operacje 3D w Adobe Illustrator – bryła obrotowa, kompozycja). Należy tutaj zauważyć, że gdybyśmy mieli więcej kotwic na naszej pierwotnej linii stron były by one podzielone na więcej, mniejszych powierzchni a proces nakładania byłby utrudniony.
Oto efekty naszej pracy:
DyskusjaKomentarze: 1
Dodaj komentarz Komentarze są moderowane, a przy linkach używane jest rel="nofollow". Prosimy o nie reklamowanie i nie spamowanie w komentarzach.
Linki tworzone za pomocą tagu [url] np: [url=www.xyz.pl]xyz[/url]
Źródła za pomoc tagu [code] z wskazaniem języka np. [code=php] echo [/code]