Operacje 3D, Fazowanie w Adobe Illustrator – Ramka na zdjęcia

ramka-title.jpg

Dziś przygotujemy ramkę na zdjęcia. Zaczynamy od narysowania odpowiedniego prostokąta (Narzędzie Prostokąt (M)) u mnie 300 x 200 px, co odpowiada proporcji standardowego zdjęcia. Obiekt powinien być bez wypełnienia, a z konturem w kolorze szarym. Następnie z palety Obrys ustawiamy podstawowe właściwości obramowania. Grubość (u mnie 30 px), Zakończenie (nas nie dotyczy), Naroże (dowolnie: ostre, okrągłe lub ścięte jak w moim wypadku) i Wyrównanie Obrysu (zalecam pozostawić na Środku). Pozostałe opcje nas nie dotyczą.

Ramka

Powstały obiekt poddajemy Efekty->3D->Wyciągnięcie i fazowanie. Ustawiamy odpowiednio obiekt. Dodajemy perspektywę i zmieniamy Głębokość wyciągnięcia na odpowiadającą nam. W następnych polach program daje nam możliwość wyboru Fazy. Jest to zarys, jaki Illustrator stworzy w miejscach wyciągania. Dobieramy taką, jaka nam pasuje najbardziej (jest ich ponad dziesięć). Parametr Wysokość definiuje miejsce, w którym faza ma się zacząć. Dodatkowe dwie opcje określają czy faza ma naddawać materiału czy wycinać. Światło dobieramy tak, aby uzyskać ładne cieniowanie.

Ramka

Powstałą ramkę kopiujemy trzykrotnie i wyrównujemy. Najniższej warstwie modyfikujemy opcje 3D. W panelu Wygląd wybieramy etap Wyciąganie i fazowanie i dokonujemy zmian w Głębokości wyciągnięcia (0 px) i Fazie (Brak). Zatwierdzamy. Następnie zamieniamy parametry obiektu na brak obrysu i wypełnienie pełne (biały). Środkowy obiekt rozszerzamy (Obiekt->Rozszerz wygląd), następnie zamieniamy kolory powstałej grupy na jednolity i z panelu Odnajdowanie ścieżek używamy narzędzia Połącz. Istnieje możliwość, że powstaną nam artefakty na powierzchni obiektu. Są to kotwice z przyłączonymi liniami. Usuwamy je Narzędziem usuwania punktów kontrolnych (-) klikając bezpośrednio na każdą dodatkowa kotwice. Najwyższemu obiektowi zmieniamy tryb przeźroczystości na Ostre światło (panel Przeźroczystość).

Ramka

Poprzez Plik->Umieść… dołączamy dowolne zdjęcie. Zmieniamy jego rozmiar i tworzymy z niego symbol (artykuł Operacje 3D w Adobe Illustrator – bryła obrotowa, kompozycja). Należy pamiętać o jednej rzeczy. Illustrator domyślnie każdy wstawiony obrazek łączy z oryginałem. Z takich elementów nie możemy zrobić symbolu. Najpierw należy obiekt rozdzielić. W menu górnym po zaznaczeniu obrazu pojawią nam się jego opcje. Należy skorzystać z przycisku Osadź. Operacja ta rozdzieli nam elementy.

Umieszczanie zdjęcia

Symbol umieszczamy na ostatnim naszym obiekcie 3D, tym bez konturu a z wypełnieniem (proces opisany w artykule Operacje 3D w Adobe Illustrator – bryła obrotowa, kompozycja).

Umieszczanie zdjęcia

Aby poprawić, jakość możemy dodać refleksy świetlne na zdjęcia. Tworzymy proste obiekty Narzędziem Pióro (P), a następnie zmieniamy ich kolor na biały i czarny a Tryb na Jasność, a Krycie na 20%.

Dodanie refleksu

Dodajemy cień ramki. Rysujemy obiekt Narzędziem Pióro (P), następnie dodajemy Efekt->Rozmycie->Rozmycie gaussowskie… o promieniu 10 px i zmieniamy Krycie warstwy na 50%.

Dodanie cienia do ramki

Dla tak przygotowanego elementu modyfikując wygląd środkowej warstwy (fioletowy), łatwo tworzymy różne wersje naszej ramki. Poniżej pokazałam kilka przykładów.

  1. Obiekt wierzchni żółty, wypełnienie jednolite fioletowe
  2. Wypełnienie fioletowe
  3. Własny obiekt
  4. Nałożony wzorek – Wzorki -> Natura -> Natura_Listowie: Wild Flowers Color
  5. Nałożony wzorek – Wzorki -> Ozdobne -> Dekoracje_Modern: Optical Sungurst Color
  6. Nałożony wzorek – Wzorki -> Natura -> Natura_Skóry Zwierząt: Peacock
  7. Nałożony wzorek – Wzorki -> Natura -> Natura_Skóry Zwierząt: Zebra
  8. Gradient własny

Przykłady ramki

Dodaj komentarz Komentarze są moderowane, a przy linkach używane jest rel="nofollow". Prosimy o nie reklamowanie i nie spamowanie w komentarzach.
Linki tworzone za pomocą tagu [url] np: [url=www.xyz.pl]xyz[/url]
Źródła za pomoc tagu [code] z wskazaniem języka np. [code=php] echo [/code]

Copyright © 2019 Webnote

Projekt i wykonanie: Tworzenie stron internetowych

Dodaj link